Z tego narzędzia korzysta 27 000 000 ubezpieczonych!
Tworzymy coś naprawdę ważnego dla sektora ubezpieczeń zdrowotnych w Niemczech. Nasza aplikacja webowa to ważny krok ku łatwemu dostępowi do usług ubezpieczeniowych. Dzięki temu dbanie o zdrowie staje się prostsze i bardziej intuicyjne.
Kamil
Frontend Solution Architect
Kontekst
Biznesowo
- Health Portal to witryna internetowa dla osób objętych niemieckim ubezpieczeniem zdrowotnym. Ubezpieczony może wystąpić o zwrot kosztów leczenia, przesłać wnioski o przyznanie zwolnienia lekarskiego z tytułu opieki nad chorym dzieckiem, a także zarządzać swoimi danymi.
- Portal stworzono w formie aplikacji internetowej wspierającej większość procesów, z których korzysta ubezpieczony (rejestracja, sprawdzenie statusu polisy ubezpieczeniowej, przesyłanie wniosków w formie elektronicznej, korzystanie z funkcji elektroniczny certyfikat szczepień). Co więcej, aplikacja umożliwia zamówienie oraz otrzymanie karty ubezpieczenia zdrowotnego.
- Jest to rozwiązanie, na podstawie którego powstał inny z naszych projektów Health App.
- Językiem projektu jest język niemiecki.
Technicznie
- Projekt jest podzielony na frontend i backend. Za połączenie frontendu z backendem odpowiada narzędzie Java, jakim jest Authorization Gateway.
- FRONTEND:
1. Część frontendowa została wdrożona przy użyciu platformy Yii2. Jednak wszystkie nowe funkcjonalności są wprowadzane przy użyciu frameworku Angular.
2. Ukończyliśmy prace nad chatem dla ubezpieczonych, dzięki któremu mogą kontaktować się z konsultantem.
3. Wprowadziliśmy możliwość akceptowania plików cookies.
4. Pracujemy w 3 zespołach: Pierwszy - tworzy funkcjonalności na potrzeby całego portalu (dla wszystkich funduszy ubezpieczeniowych). Drugi - tworzy i integruje z portalem nowe funkcjonalności rozwijane na potrzeby wybranych funduszy (pozostałe fundusze mogą korzystać z nich w modelu subskrypcyjnym). Trzeci - usuwa błędy i odpowiada za utrzymanie. - BACKEND
1. Część backendowa jest osadzona w SAP i odpowiada za zarządzenie użytkownikiem, komunikację z frontendem oraz pozostałe systemy backend (włączając w to CRM, Core oraz BP).
2. Przechodzimy z systemu Identity Provider do Identity Management. Zapewniamy komunikację z systemem Identity Management oraz dostosowujemy logikę. Odpowiadamy za zmianę elementów procesu rejestracji lub logowania. Nasze kompetencje obejmowały funkcję przypominania hasła oraz drugi stopień weryfikacji użytkownika, ale obecnie są przenoszone do systemu Identity Management.
3. Pracujemy w 3 zespołach: Pierwszy - przygotowuje użytkowników do migracji do systemu Identity Management przy użyciu SAP ABAP, dostosowując proces rejestracji i logowania do nowego systemu Identity Provider. Drugi - odpowiada za tworzenie nowych funkcjonalności w SAP ABAP. Trzeci - utrzymuje stronę oraz naprawia bugi. Każdego dnia ubywa zadań z obszaru developmentu, a przybywa tych związanych z analityką.
Technologie i narzędzia
FRONTEND
- PHP
- HTML
- Yii 2.0
- Bootstrap
- CSS and LESS
- Angular
- Jira
BACKEND
- Java
- ABAP Core
- CDS
- RFC
- Enterprise Services
- OData
- HANA
- Rest Services
- Fiori
- Jira
- DDD
- AWS
Organizacja pracy
To jest Agile!
Planowanie
Estymacja
Standup
Demo
Retro
Na czym się skupiamy?
60% rozwój
20% utrzymanie
20% spotkania
Zespół
6
Zespołów
3
Analityków Biznesowych
6
Developerów (frontend)
8
Developerów (backend)
Wartość dla kandydata
To przed nami i może Tobą?
Frontend
- Planujemy całkowitą migrację z Yii 2.0 do Angular.
- Kontynuujemy rozwój aplikacji i obejmujemy ją wsparciem post - produkcyjnym.
- Wdrażamy testy jednostkowe dla 80% nowych funkcjonalności.
- Planujemy wdrożenie ujednoliconej komunikacji na potrzeby obu platform (mobilnej oraz internetowej). Będzie odbywała się w taki sposób, że ubezpieczone osoby, które zalogują się w wersji internetowej aplikacji za pośrednictwem smartfona, otrzymają powiadomienie i będą mogły pobrać aplikację mobilną Health App.
Backend
- Identyfikujemy techniczne możliwości dalszego rozwoju portalu.
- Wdrażamy nowe funkcjonalności.
- Utrzymujemy stworzone rozwiązania.
- Planujemy wdrożenie ujednoliconej komunikacji na potrzeby obu platform (mobilnej oraz internetowej). Będzie odbywała się w taki sposób, że ubezpieczone osoby logujące się w wersji internetowej aplikacji za pośrednictwem smartfona otrzymają powiadomienie i będą mogły pobrać aplikację mobilną Health App.
Tego się uczymy. Rozwiniesz kompetencje z nami?
- Jednoczesnego tworzenia jednej aplikacji: frontendowej oraz backendowej.
- Poznania procesów na niemieckim rynku ubezpieczeń / opieki zdrowotnej.
- Pracy nad międzynarodowym projektem.
- Pracy w najnowszej wersji ABAP 7.4.
- Komunikacji między systemami SAP, wynikającej ze złożoności projektu.
- Bezpośredniej komunikacji z klientami zewnętrznymi oraz użytkownikami końcowymi (usuwanie bugów „na żywo”).
Więcej o projekcie
Liczby, które mają znaczenie
27 000 000
osób ubezpieczonych
100%
język niemiecki
Efekt końcowy
No items found.
Dołącz do projektu!
No items found.
Robimy różnicę
O efektach niech opowiedzą klienci!
Convista (wcześniej Axxiome Health) jest naszym długoletnim partnerem w zakresie rozwoju systemu oscare®. W szczególności w systemie SAP – modułach: SAP-BP, SAP-CRM, Hybris, SAP FSCM, SAP FSCD, zarządzaniem polisami ubezpieczonych oraz zarządzaniem dokumentami i procesami archiwizacji. Doświadczenie, jakość, metodyczne podejście agile Convista, szczególnie w nearshore software development, stosujemy z sukcesem przez niemal 20 lat. Partnerstwo oraz pełne zaufanie to fundamenty naszych wspólnych projektów i sukcesów w sektorze ochrony zdrowia.
Michael Günther
Z-Ca Prezesa ds. Software Development, AOK Systems