CX

Elstyczność i innowacja!
Projekt CX to nasza odpowiedź na potrzeby klientów, oferująca nowoczesne i elastyczne rozwiązania w obszarze zdrowotnym. Dzięki architekturze mikroserwisowej dostosowujemy aplikację do specyficznych wymagań każdej placówki, gwarantując wysoką jakość usług.
Kamil
Frontend Solution Architect

Kontekst

Biznesowo
  • Projekt CX jest rozszerzeniem innego naszego projektu – Health Portal. Ulepszamy kwestie związane z architekturą, ułatwiamy obsługę, proces logowania i rejestracji, updatujemy wersje Javy i Spring Boota do najnowszych oraz dodajemy nowe funkcjonalności.
  • Klientami są niemieckie placówki oferujące publiczne ubezpieczenia zdrowotne, a użytkownikami osoby objęte niemieckim ubezpieczeniem zdrowotnym w tych placówkach.
  • W ramach projektu tworzymy portal w formie aplikacji internetowej wspierającej większość procesów, z których korzysta ubezpieczony. Umożliwia ona, między innymi, rejestrację ubezpieczonego, sprawdzenie statusu polisy ubezpieczeniowej, czy przesyłanie wniosków w formie elektronicznej.
  • Dodatkowo, dzięki temu, że aplikacja powstaje w architekturze Mikroserwisowej, to jesteśmy w stanie tworzyć specyficzne funkcjonalności aplikacji pod wymagania każdego z naszych klientów (placówek). Klient sam decyduje z jakich funkcjonalności chce skorzystać. np. paszporty szczepień robiliśmy tworzymy tylko dla jednej placówki.
  • Obecnie skończyliśmy pracę nad EPQ (elektroniczny rachunek pacjenta)– funkcjonalnocią, dzięki której ubezpieczony będzie mógł sprawdzić z jakich świadczeń skorzystał i ile one kosztowały w wybranym przez siebie okresie czasu. Funkcjonalność ta będzie implementowana dla wszystkich placówek
  • W razie konieczności implementacji dodatkowych funkcjonalności mamy opracowane sprawdzone rozwiązania architektoniczne.
Technicznie
  • Projekt jest podzielony na frontend i backend. Komunikacja pomiędzy frontendem a backendem odbywa odbywa się za pomocą REST API. REST API ma być wykrzystywane na wielu platofrmach równocześnie i zarządzane za pomocą API Management. Dokumentajcę tworzymy w source code.
  • Frontend: Funkcjonalności są tworzone przy użyciu frameworku Angular. Wciąż wspieramy wcześniejszą wersję w PHP.
  • Wielokrotne wykorzystanie webcomponentów na wielu serwisach.
  • Wykorzystanie CI/CD dla wszystkich produktów z jednolitym procesem cyklu zycia aplikacji.
  • Korzystanie z wspólnych bibliotek w różnych modułach w ramach projektu (np. EPQ).
  • Backend: Część backednowa jest osadzona w architekturze Mikroserwisów. Podstawą wszystkich serwisów jest aplikacja napisana w Javie bazująca na frameworku Spring Boot.
  • Wykorzystanie CI/CD dla wszystkich produktów z jednolitym procesem cyklu życia aplikacji.
  • Podnieśliśmy wersję Javy i Spring Boota na na najnowsze.
  • Zmienilismy bazę danych z H2 na PostgresSQL.

Technologie i narzędzia

  • Java 17
  • Spring Boot
  • Kafka
  • Docker
  • TypeScript
  • Angular
  • Spartacus
  • RxJS
  • REST
  • UnitTesting
  • Jenkins
  • GIT
  • SCSS
  • HTML
  • Bootstrap
  • BitBucket
  • GITFlow
  • Jira
  • DevOps
  • CI/CD

Organizacja pracy

To jest Agile!

Planowanie
Estymacja
Standup
Demo
Retro

Na czym się skupiamy?

60% rozwój
20% utrzymanie
20% spotkania

Zespół

6
Developerów (frontend)
8
Developerów (backend)
3
Analityków Biznesowych

Wartość dla kandydata

To przed nami i może Tobą?

  • Przeszliśmy na standardowy system uwierzytelniania bazujący na standardzie Open ID Connect (OIDC) wraz z API Management.
  • Rozwój nowych funkcjonalności m.in: różne możliwości rezerwacji wizyty (np. przez telefon)
  • Integracja aktualnych procesów z nowym sposobem uwierzytelniania.
  • Identyfikacja technicznych możliwości dalszego rozwoju projektu.

Tego się uczymy. Rozwiniesz kompetencje z nami?

  • Jednoczesnego tworzenia jednej aplikacji: frontendowej oraz backendowej.
  • Poznania procesów na niemieckim rynku ubezpieczeń / opieki zdrowotnej.
  • Pracy nad międzynarodowym projektem.
  • Pracy w najnowszej wersji ABAP 7.4.
  • Komunikacji między systemami SAP, wynikającej ze złożoności projektu.
  • Bezpośredniej komunikacji z klientami zewnętrznymi oraz użytkownikami końcowymi (usuwanie bugów „na żywo”).

Więcej o projekcie

Liczby, które mają znaczenie

27 000 000
osób ubezpieczonych
100%
język niemiecki

Efekt końcowy

No items found.

Dołącz do projektu!

No items found.

Robimy różnicę

O efektach niech opowiedzą klienci!

Convista (wcześniej Axxiome Health) jest naszym długoletnim partnerem w zakresie rozwoju systemu oscare®. W szczególności w systemie SAP – modułach: SAP-BP, SAP-CRM, Hybris, SAP FSCM, SAP FSCD, zarządzaniem polisami ubezpieczonych oraz zarządzaniem dokumentami i procesami archiwizacji. Doświadczenie, jakość, metodyczne podejście agile Convista, szczególnie w nearshore software development, stosujemy z sukcesem przez niemal 20 lat. Partnerstwo oraz pełne zaufanie to fundamenty naszych wspólnych projektów i sukcesów w sektorze ochrony zdrowia.

Michael Günther

Z-Ca Prezesa ds. Software Development, AOK Systems